Personlig markedsføring

Ønsker du at skabe mere personlig markedsføring eller er nysgerrig på, hvad det overhovedet er? Så læs med i dette indlæg.

Der er mange virksomheder om buddet, og det kan være svært at skille sig ud. Et af de mest effektive midler til dette er at have tætte relationer til dine kunder. Det gælder måde nuværende og ikke mindst også potentielle kunder. I dette indlæg vil vi gøre dig klogere på, hvad personlig markedsføring er, og hvordan din virksomhed kan gøre brug af det.

Hvad er personlig markedsføring?

Personlig markedsføring kan forstås på flere måder. Til dels kan begrebet dække over at personliggøre din kommunikation mod din målgruppe. Dette er specielt vigtigt. Dog er målet med dette indlæg at lære dig, hvordan du inddrager din egen personlighed i din kommunikation. Dette kan bl.a. gøres ved at dele historier og bringe dig og/eller medarbejdere foran kameraet og ind i jeres markedsføring.

Smid jer ud i det

Ja, det lyder måske lidt hårdt og kontant. Men personlig markedsføring kommer ikke af sig selv. Hvis du som virksomhed ønsker at få en personlig relation og kommunikation fra en eller flere af dine medarbejdere, så bør I blot blive kastet ud i det. I vil på den måde løbende kunne optimere og teste, hvad der fungerer. Og samtidig ser dine nuværende og potentielle kunder, hvem du eller dine medarbejdere er. Alt andet lige, jo mere du står foran kameraet i jeres markedsføring, jo mere kendskab og troværdighed vil du på sigt få fra dine modtagere.

Giv noget af dig selv

Hvis du skal opbygge en personlig markedsføring, så handler det om at give noget af sig selv. Hvis man giver noget, så får man det ofte igen på anden vis. Vigtigt. Du behøver ikke stå og fortælle om dine dybeste hemmeligheder eller hvilken film, der er din yndlings, foran kameraet. I stedet kan du give noget af dig selv gennem humor, gennem fun facts om dig/jeres team, billeder fra jeres kontor/lokaler ol. Kun fantasien sætter grænser her.  

Bliv ved og ved og ved

Den eneste måde at opnå succes med din personlige markedsføring, er ved at fortsætte med at gøre brug af det på kontinuerlig basis over en længere periode. Det er ligesom i datinglivet. Hvis du ikke fortsætter med at give lidt af dig selv og viser interesse, så mister man stille og roligt forbindelsen. Nå, nok om dating.

Gør det derfor til en naturlig del af din virksomheds marketingmix at benytte sig af personlige budskaber, historier, fun facts – og gør det ved bl.a. at sætte en eller flere af jeres medarbejdere foran kameraet. Det virker!

Har du spørgsmål eller ønsker hjælp med personlig markedsføring?

Tøv ikke med at kontakte os. Vi sidder klar til at besvare dine spørgsmål alle ugens dage!

Mathias fra VisuTask

Kontakt Mathias og få personlig hjælp!

Mobil: (+45) 50 55 87 53

Mail: mathias@visutask.dk