Cookies og persondatapolitik

Opdateret d. 28/4-2022

Hos VisuTask ApS tager vi os godt af dine private informationer, og ønsker at du føler dig sikker i brugen af vores platform og hjemmeside. Som freelancer, kunde eller besøgende på vores hjemmeside kan du stole på, at vi har taget de nødvendige foranstaltninger til at sikre dine private informationer. 

I VisuTasks Cookie og persondatapolitik kan du finde en forklaring på hvilke data vi indsamler, hvorfor vi indsamler lige præcis den data, og hvad vi bruger dataene til. Denne persondatapolitik gælder for alle personlige oplysninger, du giver os/vi indsamler om dig, når du enten opretter en profil som freelancer eller kunde. Du kan også finde information om cookies, der sættes på din computer, tablet osv., når du besøger vores hjemmeside www.visutask.dk.

Data kontrollør

Den dataansvarlige virksomhed for behandlingen af dine personoplysninger er:

VisuTask ApS

Dybbølgade 9, 1. th

CVR nr. 42521477

Når vi behandler personoplysninger, overholder vi EU’s databeskyttelsesforordning (GDPR) samt de danske persondataretlige regler, som er hjemlet i persondataloven.

Har du spørgsmål til Cookies og persondatapolitikken, eller til måden vi behandler dine personoplysninger på, er du meget velkommen til at skrive en mail til visutask@legal.dk eller ringe til os på telefon +45 50 55 87 53. Dette gælder også, hvis du ønsker indsigt i dine oplysninger, hvis du mener, at vi har registreret forkerte data om dig, eller du ønsker dine oplysninger flyttet. Du kan naturligvis også gøre indsigelse mod en registrering efter reglerne i persondataloven.


Indsamling af personlige informationer

Når du opretter en profil som freelancer på visutask.dk, indsamler vi følgende generelle personoplysninger om dig: Navn, e-mail, telefonnummer, firmanavn, adresse, hjemmeside og CVR-nummer. Du har mulighed for at uploade et profilbillede af dig selv, beskrivelse samt din portefølje på din profil. Ved selv at uploade billeder og videoer giver du dit udtrykkelige samtykke til, at dine billeder og videoer bliver offentliggjort på din profil, indtil du fjerner det igen. VisuTask bruger ikke dit profilbillede, beskrivelse eller portefølje til andre formål end dette.

Når du opretter en profil som virksomhed på visutask.dk, indsamler vi følgende generelle oplysninger om dig: Navn, e-mail, telefonnummer, firmanavn, adresse, hjemmeside og CVR-nummer.

Vi indsamler ikke særlige kategorier af personoplysninger (følsomme oplysninger) om dig.


Behandling af personoplysninger

Vi behandler kun personoplysninger i det omfang, det er nødvendigt, f.eks. ved oprettelse af en freelanceprofil eller kundeprofil. Det kan f.eks. være nødvendigt for, at vi kan opfylde vores forpligtelser i henhold til aftaler og relaterede ydelser. Det kan også være for at leve op til de forpligtelser, vi har som dansk virksomhed, hvor vi er omfattet af dansk lovgivning.

Vi profilerer dig ikke og misbruger ikke dine personlige oplysninger. Vi videregiver heller ikke dine personlige oplysninger uden dit samtykke, medmindre vi er forpligtet til det ved lov.

Hvis du er freelancer eller virksomhed, bruger vi dine personlige oplysninger til at:

• Formidle dine kompetencer som freelancer til potentielle kunder via indholdet på din profil.

• Send kundekontrakt og faktura til din virksomhed.

• Give dig kundeservice, support, besvare spørgsmål og efterkomme dine anmodninger til os.

• Send meddelelser om nyheder, nye muligheder, produkter, priser, systemopdateringer, nedetid osv. via e-mail. 


Deling af dine personlige oplysninger

Vi kan dele dine personoplysninger med de leverandører og samarbejdspartnere, der assisterer os i udførelsen af din ordre, eller som bistår os med vores IT-drift, hosting, SMS-gateway osv. Det betyder, at vi fx kan dele dine oplysninger med vores serviceudbydere, vores tekniske support og vores bank. Vi deler dine oplysninger i det omfang, vi er forpligtet til, f.eks. som følge af indberetningskrav til offentlige myndigheder som SKAT.


Beskyttelse af personlig data

Ifølge persondataloven skal dine personoplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Vi opbevarer dine personlige oplysninger på computere med begrænset adgang, som er placeret i kontrollerede faciliteter, og vores sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende for at afgøre, om brugeroplysningerne håndteres korrekt, og samtidig med at dine rettigheder som bruger respekteres. Vi kan dog ikke garantere 100 procent sikkerhed for dataoverførsler via internettet. Det betyder, at der kan være en (begrænset) risiko for, at andre uberettiget tvinger adgang til information, når data sendes og opbevares elektronisk. Du afgiver således dine personlige oplysninger på eget ansvar.

Personoplysninger slettes eller anonymiseres løbende, efterhånden som formålet, hvortil de er indsamlet, ophører. Personoplysninger opbevares i maksimalt 12 måneder efter, at formålet er opfyldt.

Den hurtige udvikling af internettet betyder, at ændringer i vores behandling af personoplysninger kan blive nødvendige. Vi forbeholder os derfor ret til at opdatere og ændre disse retningslinjer for behandling af personoplysninger. Gør vi dette, retter vi naturligvis datoen under “sidst opdateret” nederst på siden. I tilfælde af væsentlige ændringer giver vi dig besked i form af en synlig meddelelse på hjemmesiden.

I det omfang der behandles personoplysninger om dig, har du efter persondataloven ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger der kan henføres til dig. Hvis det viser sig, at de oplysninger eller data, der behandles om dig, er forkerte eller vildledende, har du ret til at kræve disse rettet, slettet eller blokeret. Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger om dig behandles. Du kan også til enhver tid tilbagekalde dit samtykke. Kontakt os via kontaktoplysningerne ovenfor, hvis dette er tilfældet. Du har også mulighed for at klage over behandlingen af oplysninger og data vedrørende dig. Klager indgives til Datatilsynet, jf. Persondataloven § 58, stk. 1.