Hvis du endnu ikke gør brug af referencevideoer eller kundecases, som det også kaldes, til at tiltrække nye kunder, eller hvis du blot ønsker at blive inspireret, så er du kommet til det rette sted! I dette indlæg vil vi give dig råd til, hvordan du effektiv kan gøre brug af dine nuværende kunder og referencer til at tiltrække nye.
Referencevideoer
Gør effektivt brug af dine kunder og bliv klogere på, hvordan du gennem referencevideoer kan tiltrække nye kunder
- Læsetid: under 5 min.
- Mathias
"People trust people, not brands"
Hvorfor overhovedet få lavet referencevideoer? Svaret kender du nok hos dig selv. Hvis du overvejer at købe et produkt, så spørger du måske venner og bekendte til råds, eller søger på deres hjemmeside og internettet efter tidligere kunders oplevelser.
Generelt set stoler vi mere på andre menneskers oplevelser og ord, end virksomheden selv. Selvom det ikke behøver at være virksomheders altoverskyggende formål, så har alle virksomheder selvfølgelig et ønske om at sælge deres ydelse til dig i sidste ende. Derfor kan du med fordel benytte dig af dine nuværende kunders og referencers udtalelser. De har afprøvet dit produkt og kan derfor være med til at skabe troværdighed omkring dit brand og dine produkter.
Hvordan kommer man i gang med referencevideoer?
Har du nogle tilfredse, loyale kunder, der køber dine produkter? Du kan enten blot spørge dem, udlodde en konkurrence eller give en rabat, hvis de ønsker at deltage i en referencevideo.
Hvis du sælger B2B kan dine kunder også se det som god markedsføring, og dermed som et win-win for begge parter. Vær derfor ikke bange for at hive fat i nogle af dine kunder for at høre, om de/deres virksomhed kunne have lyst til at deltage i en referencevideo.
Hvad skal en referencevideo indeholde?
Det er vigtigt at finde ud af, hvad formålet med referencevideoen er.
B2C: Hvis du sælger B2C er formålet måske at få kundeudtalelser omkring et specifikt produkt. I så fald, er det vigtigt at videoen både indeholder kunden, deres holdning til produktet samt gerne klip, der viser at kunden bruger produktet. Læs mere om de nyeste trends inden for B2B videomarkedsføring her.
B2B: Hvis du sælger B2B er formålet måske at vise projekter/kunder din virksomhed har udført noget for, leveret til eller samarbejdet med. Hvis din virksomhed f.eks. har været med producere/levere/samarbejdet om et produkt, så er det selvfølgelig vigtigt at referencevideoen viser dette. Derudover kan det være en god idé både at få en kunde, med en produktteknisk baggrund og en leder/direktør til at udtale sig. Her kan potentielle kunder få et indblik i forskellige holdninger/vinkler til dit produkt/ydelse.
Læs mere om de nyeste trends inden for B2C videomarkedsføring her.
Ønsker din virksomhed hjælp til at producere referencevideoer/kundecases?
Hos VisuTask hjælper vi virksomheder i hele landet med alt fra referencevideoer til større reklamefilm. Vi har foto- og videografer i hele landet, og kan derfor hjælpe med at skyde kundecases lige hvor dine kunder befinder sig uden ekstra omkostninger.
Hos VisuTask står vi klar til at give din virksomhed sparring til jeres næste referencevideo, så I får det bedst mulige resultat i sidste ende. Tøv ikke med at kontakte os nedenfor!
Vil du ikke gå glip af noget?
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få leveret vores videoviden direkte i din indbakke!
Thank you!
You have successfully joined our subscriber list.
55+ dygtige foto- & videografer
Hjulpet over 35 virksomheder
Har du spørgsmål til, hvordan du laver referencevideoer?
VisuTask er Danmarks førende platform inden for foto og video.
Vi har hjulpet mange virksomheder og privatpersoner med at få produceret højkvalitetsbilleder og -videoer.
Find ud af, om vi også kan finde det rette match for dig, lige her.